Banneri

2018/02/06

yllätys poikaystävälle

Järjestin poikaystävälleni yllätyksen viime viikonloppuna. Olin suunnitellut minilomaa jo pitkään, ja vihdoin ilmeni mahdollisuus ja sopiva ajankohta muuttaa idea teoksi. Pyysin Jamia varaamaan mulle koko lauantain ja sunnuntain, enkä suostunut kertomaan enempää. Kärsimättömänä nuorena miehenä hän yritti udella kaikin keinoin edes pienintä vinkkiä suunnitelmistamme. Komensin häntä pakkaamaan kahden päivän vaatteet ja uimakamat. Lauantaiaamulla lähdimme Selloon Leppävaaraan odottamaan junaa. Ehdimme käydä kahvilassakin ennen kuin junamme saapui. Jami kyseli jossain kohtaa, miksi laiturilla luki "Turku". Kohautin vain olkapäitäni, vaikka Turku nimenomaan oli päämäärämme. Perillä suuntasimme heti lounaalle lempiravintolaani keskustassa, erääseen kiinalaiseen. Tai niin ainakin luulimme. Harmiksemme paikka oli sulkenut tai vaihtanut sijaintiaan viime vuosien aikana. Onneksi parinsadan metrin päästä löytyi toinen vähintään yhtä hyvä ravintola.
Vein meidät ruokalevolle hotellille ja Jami vaikutti positiivisesti yllättyneeltä. Hän myönsi aavistaneensa jotain siitä, ettemme palaisi yöksi takaisin Espooseen.

Saatuamme tavarat purettua huoneeseemme lepäilimme tovin, kävimme kaupassa ja pakkasimme uimakamat pienempiin kasseihin. Otimme bussin kauppatorilta kohti Caribia-kylpylää. Jami ei ollut koskaan käynyt siinä paikassa, minä useammankin kerran pienenä perheen kanssa. Kylpylä oli juuri sellainen, kuin muistinkin sen olevan vuosien takaa. Joskus ulkoallas oli suljettu, mutta onneksemme viime viikonloppuna sinnekin pääsi jäädyttämään päänsä talvipakkaseen. Kylpylähotelli oli buukattu täyteen, mutten huomannut kävijämäärässä mitään muutosta aiempiin kertoihin. Ehkä kaikki olivat käyneet uimassa jo aamupäivällä.

IMG_1229IMG_1230IMG_1232IMG_1233IMG_1234

Yövyimme keskustan Hamburger Börssissä, Sokos Hotellissa. Olen yöpynyt useampaan otteeseen siellä ja aina todennut palvelun ja yleisen siisteyden erinomaisiksi. Enempää en viitsi teille jaaritella, sillä tiistaina klo 10 ilmestyy youtube-kanavalleni video reissusta. Toivottavasti tykkäätte!